ریسمون

Rismon

ریسمون

Rismon

مبانی نظری و پیشینه مدیریت ریسک اعتباری


مبانی نظری و پیشینه مدیریت ریسک اعتباری

مبانی نظری و پیشینه مدیریت ریسک اعتباری

دانلود مبانی نظری و پیشینه مدیریت ریسک اعتباری

مبانی نظری و پیشینه مدیریت ریسک اعتباری
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 308 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

جایگاه ریسک و بالاخص ریسک اعتباری در سیستم بانکی کشور

ریسک همواره همراه زندگی انسانها و سازمانها بوده است و کلیه موقعیت های تصمیم گیری با یک نوع یا طیف متنوعی از ریسک ها روبرو می باشند در طبقه بندی ریسک هایی که یک بانک یا موسسه اعتباری در طول حیات خود با آن روبرو است(اصلی، 1390،34-1).

ریسک اعتباری یا ریسک ناشی از قصور در پرداخت جایگاه ویژه ای دارد، چرا که به اولین نقش بانک در اقتصاد یعنی گردآوری سپرده و اعطای وام مرتبط است. ریسک اعتباری از آن جهت در نهادهای پولی حائز اهمیت است که منابع به کار گرفته شده برای تخصیص در حقیقت بدهی نهاد پولی به سهام داران مردم و بانک ها است که در صورت عدم گردش هم می توان اعتبار دهی و هم قدرت تادیه بدهی نهاد پولی به عنوان وام دهنده را تضعیف کند (اصلی، 1390،34-1).

اما در اقتصاد ایران بسیاری از عوامل غیرقابل پیش بینی بوده و تحت تاثیر ایجاد شده تغییر می کند لذا یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری هرچند کوچک بر اساس تجربیات گذشته تا حد ممکن جایی برای این تغییرات یا ریسک می­ گذارد ولی بعضی مواقع تمامی شرایط اقتصاد بر اساس انتظارات وی تحقق نمی ­یابد و این عامل منجر می­ شود تا در اثنای کار، وی با عواملی روبرو شود که شاید کوچکترین حدسی مبنی بر ایجاد آن نداشته از اینرو دیگر قادر نخواهد بود به تعهدات خود عمل نماید و از دید بانک نیز مشتری تلقی خواهد شد که به تعهدات خود عمل نمی کند و بانک را در دریافت منابع داده شده با مشکل و در مواقعی با زیان مواجه سازد (اصلی، 1390،34-1).

در کشور ما طی چند سال اخیر، موضوع ریسک و آسیبهای ناشی از آن موردتوجه سازمانها و خصوصاً نهادهای مالی قرار گرفته است اما به رغم اهمیت آن چارچوب یکسان و هماهنگی برای پیاده سازی مدیریت ریسک و شاخصهای دقیق برای تعیین ریسک اعتباری وجود نداشته و صنعت رتبه بندی در کشور هنوز جایگاه مناسبی نیافته است که از عمده دلایل این امر میتوان به عواملی چون مسائل فرهنگی، اقتصادی، آموزش ، فقدان بانک های اطلاعاتی متمرکز، خلا شبکه تبادل اطلاعاتی قوی و کارآمد، عدم وضع قوانین و مقررات کافی و مسائل سیاسی اشاره نمود.

لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا هم منابع مالی مورد نیاز متقاضیان تامین شده و هم بانک اصلی ترین وظیفه خود یعنی اعطای تسهیلات را با حداقل ریسک ممکن انجام دهد. زیرا در شرایط متحول امروز اساساً موفقیت هر بنگاه به تسلط آن بر ریسکها و نوع مدیریتی است که بر انواع ریسکها اعمال می کند.

البته طی چند سال اخیر اقدامات شایان توجهی در این خصوص انجام شده است.

پس از تصویب قانون طرح تسهیل اعطای تسهیلات و ابلاغ رسمی آئین نامه نظام سنجش اعتبار، مصوب هیات محترم وزیران در سال 1386، شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران که در آبان ماه سال 1385 با مشارکت کلیه بانک های کشور و تعدادی از شرکتهای بزرگ بیمه و لیزینگ با نظارت بانک مرکزی تاسیس شده بود، به عنوان نهادمالی رتبه بندی اعتباری و اعتبارسنجی به نظام بانکی کشور معرفی شد که با شروع فعالیت به عنوان نهاد مرجع، نسبت به رتبه بندی اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی و ارائه گزارش هایی در این زمینه اقدام نموده است (اصلی،1390 ،34-1).

شروع فعالیت این شرکت گامی موثر در راستای کاهش حجم مطالبات و جلوگیری از اعطای تسهیلات بدون اعتبارسنجی متقاضی خواهد بود بدیهی است بانک ها می توانند از درجات اعتباری که توسط این موسسه اعلام می شود برای سنجش ریسک اعتباری مشتریان خود بر اساس استاندارهای بین المللی استفاده کنند. البته بانک ها در کنار استفاده از درجات اعتباری شرکت مشاوره رتبه بندی ایران، لازم است تا سیستم رتبه بندی اعتباری داخلی ویژه خودشان را هم ایجاد و یا حفظ نمایند و با مدنظر قراردادن رتبه های اعتباری داخلی و خارجی به مدیریت کاراتر منابع خود بپردازند (اصلی،1390 ،34-1).

دانلود مبانی نظری و پیشینه مدیریت ریسک اعتباری

مبانی نظری و پیشینه یادگیری و روش های نوین تدریس


مبانی نظری و پیشینه یادگیری و روش های نوین تدریس

مبانی نظری و پیشینه یادگیری و روش های نوین تدریس

دانلود مبانی نظری و پیشینه یادگیری و روش های نوین تدریس

مبانی نظری و پیشینه یادگیری و روش های نوین تدریس
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 127 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه. 14

2-2-  تعریف اثربخشی.. 15

2-3- روش‌های تفکر در تدریس اثربخش... 16

2-4- تعاریف تدریس... 17

2-5- تدریس به‌ عنوان یک علم. 18

2-6- تدریس چگونه فعالیتی است؟. 19

2-7- ویژگی‌های تدریس مؤثر. 20

2-8- استفاده از روش‌های تدریس خلاق.. 21

2-9- ویژگی‌های معلم. 21

2-10- تدریس، به‌عنوان یک هنر. 22

2-11- آیزنر  تدریس را به چهار دلیل، واجد خصیصه هنری دانسته است... 23

2-12- نقل ‌قول جالبی از لئوتولستوی در وصف بهترین معلم. 25

2-13- روش‌های نوین تدریس... 25

2-13-1- تعریف روش... 25

2-14-تقسیم‌بندی روش تدریس... 26

2-15- روش‌های نوین تدریس... 28

2-15-1- روش کنفرانس (گــــرد هم‌آیی) 28

2-15-2- روش شاگرد ـ استادی.. 28

2-15-3- روش چند حسـی (مختلط) 28

2-15-4- روش حل مسئلـه. 29

2-15-5- روش پروژه‌ای.. 29

2-15-6- شیوه سخنرانی.. 30

2-15-7- شیوه بازگویی.. 31

2-15-8 - شیوه پرسش و پاسخ.. 31

2-15-9- شیوه تمرینی.. 31

2-15-10- شیوه بحثی.. 32

2-15-11- شیوه نمایشی.. 32

2-15-12-  شیـوه آزمایشـی (روش اجرا کردن یا یادگیری به‌وسیله عمل) 32

2-15-13- شیوه گردش علمی.. 33

2-15-14- استفاده از منابع دیداری و شنیداری 33

2-15-15- الگوی کاوشگری به شیوه حقوقی.. 33

2-15-16- الگوی آموختن کنترل خود. 34

2-15-17- الگوی ایفای نقش... 34

2-16- روش کارگاهی.. 35

2-16-1- سمینار. 35

2-16-2- کنفرانس... 35

2-16-3- سمپوزیوم. 35

2-17-  روش تدریس کارگاهی.. 35

2-17-1- مرحله ارائه درس کوتاه 35

2-17-2- مرحله فعالیت و کار. 35

2-17-3- مرحله مشارکت: 36

2-17-3-1-  مرحله درسی کوتاه و فشرده 36

2-17-3-2- مرحله فعالیت گروهی و انجام وظایف انفرادی.. 36

2-17-3-3- مرحله مشارکت و جمع‌بندی.. 37

2-18- الگوی دریافت مفهوم. 37

2-19- الگوی تفکر استقرایی.. 38

2-19-1- مراحل تدریس الگوی تفکر استقرایی عبارت‌اند از. 38

2-20- الگوی آموزش کاوشگری.. 38

2-20-1- مراحل تدریس این الگو عبارت است از. 38

2-21-  الگوی پیش سازمان دهنـــده 39

2-21-1- مراحل پیش سازمان دهنده: 39

2-22- الگوی یادسپاری.. 39

2-22-1- مراحل تدریس این الگو عبارت است از. 39

2-23- الگوی رشد عقلی.. 40

2-23-1- مـراحل تدریس این الگو عبارت‌اند از. 40

2-24- الگوی کاوشگری علمی.. 40

2-24-1- مـراحل این الگو عبارت‌اند از. 40

2-25- الگوی تدریس غیرمستقیم. 41

2-25-1- مراحل تدریس این الگو عبارت‌اند از. 41

2-26- الگوی بدایع پردازی (افزایش تفکر خلاق) 41

2-26-1- مراحل تدریس این الگو عبارتند از. 42

2-27- الگوی آگاهی یابی.. 42

2-27-1- مـراحل این الگو عبارت‌اند از. 42

2-28- الگوی دیدار  در کلاس درس... 43

2-28-1-  مــــراحل این الگو عبارت‌اند از. 43

2-29- الگوی پژوهش گروهی (تفحص گروهی) 43

2-30- الگوی آموزش آزمایشگاهی.. 44

2-31- الگوی کاوشگری علوم اجتماعی.. 44

2-32- الگوی یادگیری در حد تسلط آموزش مستقیـــم. 44

2-32-1- (نظریه اجتماعی یادگیری) 44

2-33- الگوی آموزش برای رشد مفهوم و مهارت... 45

2-33-1- این الگو معمولاً به دو صورت زیر است: 45

2-34-روش ایفای نقش... 45

2-35-تعریف آموزش... 46

2-36- ادغام روش‌ها، بهترین الگوی آموزش... 47

2-36-1- گفت‌ و گوی درونی.. 47

2-36-2- گفت‌ و گو با دیگر دانش آموزان. 47

2-36-3- مشاهده 47

2-36-4- تجربه عملی.. 47

2-36-5- استفاده از الگوی تجربه و گفت‌ و گو. 47

2-37- توسعه روش‌های تدریس... 48

2-38- یادگیری استدلالی.. 48

2-39- تعریف یادگیری.. 50

2-39-1- یادگیری چیست؟. 50

2-40- انواع یادگیری.. 52

2-41- تعریف ارزشیابی.. 52

2-41-1- اهمیت ارزشیابی معلم. 52

2-41-2- مهم‌ترین اهداف ارزشیابی معلم. 53

2-41-3- تعریف ارزشیابی معلم. 53

2-41-4- روش‌های ارزشیابی معلم. 53

2-42- ارزشیابی.. 66

2-42-1- انواع ارزشیابی.. 66

2-43- پیشینه‌ی تحقیق: 67

2-43-1- پیشینه خارجی.. 67

2-43-2- پیشینه داخلی.. 69

دانلود مبانی نظری و پیشینه یادگیری و روش های نوین تدریس

مبانی نظری و پیشینه اثرات خانه های دوم بر اکوتوریسم


مبانی نظری و پیشینه اثرات خانه های دوم بر اکوتوریسم

مبانی نظری و پیشینه اثرات خانه های دوم بر اکوتوریسم

دانلود مبانی نظری و پیشینه اثرات خانه های دوم بر اکوتوریسم

مبانی نظری و پیشینه اثرات خانه های دوم بر اکوتوریسم
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل docx
حجم فایل 134 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه.. 11

2-2-1-انواع اکوتوریست..... 13 

2-2-2- اصول اکوتوریسم... 13 

2-2-3-اهداف اکوتوریسم... 14

2-2-4- اهمیت اکوتوریسم... 14

2-2-5- فرصت ها و تهدیدات اکوتوریسم... 15

2-2-5-1- فرصتهای اکوتوریسم... 15

2-2-5-2- تهدیدات اکوتوریسم... 15

2-3- اکوتوریسم در روستا 16

2-4- تعریف و مفهوم خانه های دوم.. 19

2-5- مهمترین زمینه ها و عوامل کششی، انگیزشی و یا رانشی گسترش خانه های دوم در نواحی روستایی.... 22

2-5-1- تفاوت آب و هوایی و جغرافیایی.... 22

2-5-2- مهاجرت های روستایی- شهری.... 22

2-5-3- آلودگی محیط زیست و ازدحام بیش از حد جمعیت در شهر ها 23

2-5-4-  بهبود راه های ارتباطی و افزایش برخورداری از خودروی شخصی.... 23

2-5-5-  شهر گریزی و گسترش خانه های دوم.. 23

2-6- تاریخچه خانه های دوم.. 24

2-6-1-  جهان... 24

2-6-2-  ایران... 26

2-7- اثرات خانه های دوم بر نواحی روستایی.... 29

2-7-1- اثرات زیست محیطی.... 31

2-7-1-1- آلودگی هوا و صوتی.... 31

2-7-1-2- آلودگی آب رودخانه ها 31

2-7-1-3- از بین بردن پوشش گیاهی.... 32

2-7-1-4- تخریب و تغییر چشم انداز طبیعی.... 32

2-7-1-5- تخریب محیط زیست و منابع طبیعی.... 32

2-7-2- اثرات اجتماعی و فرهنگی.... 33

2-7-2-1- افزایش سطح آگاهی و دانایی مردم ناحیه.. 33

2-7-2-2- تضاد و دو گانگی اجتماعی و فرهنگی بین گردشگران و روستاییان... 33

2-7-2-3- الگو برداری از شیوه زندگی گردشگران... 33

2-7-2-4- تاثیر بر روند مهاجرت روستای-شهری.... 34

2-7-2-5- تضعیف فرهنگ محلی و سنتی.... 34

2-7-2-6- کاهش امکان ساخت مسکن برای مردم محلی.... 35

2-7-2-7- کاهش انسجام اجتماعی.... 35

2-7-2-8- افزایش ناهنجاری اجتماعی.... 35

2-7-3- اثرات اقتصادی.... 35

2-7-3-1-  افزایش قیمت زمین.... 36

2-7-3-2- افزایش قیمت کالا و خدمات.... 36

2-7-3-3- ایجاد اشتغال و درآمد.. 36

2-7-3-4- منسوخ شدن فعالیت کشاورزی.... 37

2-7-3-5- افزایش هزینه زندگی.... 37

2-7-3-6- کمک به فراهم شدن خدمات زیر بنایی.... 37

2-7-3-7- افزایش رفاه عمومی مردم روستا 37

2-7-3-8- افزایش اختلاف درآمد بین روستائیان... 38

2-7-4- اثرات کالبدی.... 38

2-7-4-1-  تغییر کاربری باغات و مزارع.. 38

2-7-4-2-  تبدیل باغات مثمر به ساختمانهای مسکونی.... 39

2-7-4-3-  تغییر در بافت و ساخت روستا 39

2-7-4-4-  تجاوز به حریم رودخانه ها و اراضی ساحلی.... 39

2-7-4-5-  تغییر چشم انداز روستایی.... 39


2-1- مقدمه

یکی از حوزه هایی که به طور عمده مورد علاقه جغرافیدانان است، آثار گردشگری بر محیط زیست انسان است. دلیل این امر در ماهیت جغرافیا نهفته است که دارای رویکردی قوی در زمینه روابط انسان و محیط می باشد. در واقع آثار گردشگری و تفریح بر محیط زیست و تحلیل منابع، حوزه ای است که در آن جغرافیدانان انسانی و طبیعی در مطالعه معضلات مربوط به گردشگری، دارای وجه اشتراک هستند، با این حال دلیل دیگر، اهمیت صرف محیط زیست طبیعی برای فعالیت گردشگری و تفریح است(Hall and page,2002,p151).

برخی از جاذبه های مردم شناسی همچون گردشگری کوچ، روستا گردی و آداب ورسوم و. . . در دل قطب های طبیعی قرار دارند و برآوردها نشان می دهد که اغلب متقاضیان شرکت در تورهای کوچ روستا گردی و نیز حضور در مراسم بومیان دور افتاده اکوتوریست ها هستند و در اکوتوریسم آن بخش از جاذبه های مردم شناسی قابل توجه هستند که در وهله اول حاصل انطباق انسان با محیط طبیعی پیرامون او بوده وبه عنوان جاذبه سیاحتی صرفا در ترکیب با خاستگاه طبیعی آنها هویت می یابند (جهانیان و زندی، 1391: 112). 

دانلود مبانی نظری و پیشینه اثرات خانه های دوم بر اکوتوریسم

مبانی نظری و پیشینه برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدار


مبانی نظری و پیشینه برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدار

مبانی نظری و پیشینه برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدار

دانلود مبانی نظری و پیشینه برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدار

مبانی نظری و پیشینه برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدار
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل docx
حجم فایل 168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- واژه شناسی توریسم.................................................................................................................................. 9

2-2- مفهوم توریسم............................................................................................................................................ 10

2-3-تعریف جهانگردی ...................................................................................................................................... 10

2-4- مهم­ترین دیدگاه‌های ارائه شده در زمینه گردشگری.............................................................................. 11

2-4-1- جهانی شدن.......................................................................................................................................... 11

2-4-2- فرهنگ پذیری ...................................................................................................................................... 12

2-4-3- نوسازی .................................................................................................................................................. 12

2-4-4- سلسله مراتب نیازها وتوریسم ............................................................................................................ 12

2-4-5-  انگیزش................................................................................................................................................. 13

2-4-6- نظریه عطایای الهی............................................................................................................................... 13

2-4-7- نظریه هزینه نسبی................................................................................................................................ 13

2-4-8- نظریه مزیت مطلق و دانش فنی......................................................................................................... 13

2-4-9- نظریه شرایط تقاضا ............................................................................................................................. 13

   2-5-  اصطلاحات گردشگری در متون علمی‌ و سازمان جهانی گردشگری................................................ 17

2-6-  انواع گردشگری......................................................................................................................................... 18

2-6-1-توریسم معمولی...................................................................................................................................... 18

2-6-2-توریسم بر مبنای طبیعت....................................................................................................................... 19

2-6-3- توریسم ماجراجویانه ............................................................................................................................ 19

2-6-4-توریسم محصور....................................................................................................................................... 19

2- 6- 5- توریسم سلامتی.................................................................................................................................. 19

2- 6-6- توریسم مصرفی..................................................................................................................................... 19

2- 6-7- اکوتوریسم ............................................................................................................................................ 20

2-6-8- جهانگردی بر مبنای هدف از مسافرت جهانگردان............................................................................. 20

2-6-9- جهانگردی برمبنای مبدأ جهانگردان................................................................................................... 20

2-6-10- جهانگردی بر مبنای سطح درآمد جهانگردان.................................................................................. 20

2-6-11- توریسم تفریحی ................................................................................................................................. 21

2-6-12-توریسم شهری .................................................................................................................................... 21

2-6-13- توریسم طبیعت گرا ........................................................................................................................... 22

 2-7- اهداف گردشگران..................................................................................................................................... 23

2-8- شهر و توریسم .......................................................................................................................................... 23

2-9-  ویژگی‌های بارز صنعت توریسم .............................................................................................................. 24

2-10- برنامه ....................................................................................................................................................... 24

2-10-1- پیشینه برنامه ریزی ........................................................................................................................... 24

2- 10- 2- تعریف برنامه ریزی........................................................................................................................... 25

2- 10-3- سطوح برنامه ریزی توریسم.............................................................................................................. 26

2-11- توریسم پایدار.......................................................................................................................................... 27

2- 11-1- پیشینه مفهوم توسعه پایدار............................................................................................................. 27

2- 11-2- تعاریف توسعه پایدار......................................................................................................................... 28

2- 11-3- ابعاد توسعه پایدار............................................................................................................................. 29

2- 11-4- ارتباط گردشگری پایدار و توسعه پایدار........................................................................................... 31

2- 11-5- اصول توریسم پایدار.......................................................................................................................... 31

2-11-5 -1 -مشارکت ....................................................................................................................................... 31

2-11- 5-2-حضور ذینفع‌ها............................................................................................................................... 32

2-11-5-3 -  اشتغال برای افراد محلی............................................................................................................ 32

2-11-5-4- ارتباطات بازر گانی ........................................................................................................................ 32

2-11-5-5 - پایداری منابع................................................................................................................................ 32

2-11-5-6 - هماهنگی در هدف‌ها.................................................................................................................... 32

2-11-5-7 - همکاری ........................................................................................................................................ 33

2-11-5-8 - ظرفیت پذیرش ............................................................................................................................ 33

2-11-5-9 - نظارت و ارزشیابی ....................................................................................................................... 33

2-11-5-10 -پاسخگویی .................................................................................................................................. 34

2-11-5-11- آموزش ........................................................................................................................................ 34

2-11-5-12- حفظ هویت ................................................................................................................................ 34

2- 11- 6 - اصول اساسی توسعه پایدارگردشگری........................................................................................... 34

2-12- نقش گردشگری در اقتصاد وایجاد اشتغال........................................................................................... 36

2-13- پیامد‌های اجتماعی – فرهنگی توریسم................................................................................................ 39

2-14- ملاحظات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی – فرهنگی.............................................................. 41

2-15- آینده صنعت توریسم      ...................................................................................................................... 45

2- 16- درآمد حاصل از صنعت گردشگری در مناطق مختلف جهان............................................................. 48

 

2-1- واژه شناسی توریسم

واژه توریسم از نظر اتیمولوژی از کلمه tour  مشتق شده است به معنای سیر و سفر از یک نقطه به نقطه دیگر می‌باشد. توریسم در زبان فرانسه هم به معنی مسافرت به اطراف و اکناف و مشتق از کلمه tour است. (قره نژاد،1374 :42 ).درکتاب گردشگری(ماهیت و مفاهیم) درباره ریشه  لغت گردشگری tourism  این گونه بیان شده است

این کلمه از کلمه tour  به معنای گشتن اخذ شده است که ریشه در لغت لاتین turns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش دارد که از یونانی به اسپانیایی و فرانسه راه یافته است. در فرهنگ وبستر گردشگری به سفری  که در آن مسافرتی به مقصدی انجام می‌گیرد و سپس بازگشتی به محل سکونت را در بر دارد اطلاق می‌گردد. در فرهنگ لانگمن گردشگری به معنای مسافرت و تفریح برای سرگرمی‌ معنا شده است در فرهنگ لاروس گردشگری به معنای برای تفریح (لذت یا رضایت ) آمده است. (پاپلی یزدی، سقایی،1385 :18-19).

دانلود مبانی نظری و پیشینه برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدار

پیشینه و مبانی نظری توریسم درمانی


پیشینه و مبانی نظری توریسم درمانی

مبانی نظری و پیشینه توریسم درمانی

دانلود پیشینه و مبانی نظری توریسم درمانی

مبانی نظری و پیشینه توریسم درمانی
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل docx
حجم فایل 108 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه. 12

2-2 گردشگری.. 12

2-2-1 مفاهیم و تعاریف گردشگری.. 12

2-2-2 تعاریف فنی صنعت گردشگری.. 14

2-2-3 انواع گردشگری.. 15

2-3 توریسم درمانی.. 18

2-3-1 مفاهیم و تعاریف توریسم درمانی.. 18

2-3-2 انواع فعالیتهای گردشگری با هدف بهبود جسمی و درمان امراض.... 19

2-3-3 تاریخچه توریسم درمانی.. 22

2-4 بررسی توریسم درمانی در جهان. 25

2-4-1 عوامل موثر در توریسم درمانی.. 27

2-4-2 آثار رشد و توسعه توریسم درمانی بر کشورها 31

2-4-3 موانع گسترش توریسم درمانی.. 31

2-4-4 پیش بینی آینده توریسم درمانی در جهان. 33

2-4-5 مروری بر توریسم درمانی در برخی کشورها 37

2-5 توریسم درمانی در ایران. 39

2-5-1 جایگاه و ساختار برنامه ریزی برای توریسم درمانی.. 42

2-5-2 نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و چالش های توریسم درمانی در ایران. 44

2-5-2-1 نقاط قوت و فرصت ها 44

2-5-2-2 نقاط ضعف و تهدیدها 45

2-5-2-3 چالش ها و موانع پیش روی صنعت گردشگری درمانی در ایران  46

دانلود پیشینه و مبانی نظری توریسم درمانی