ریسمون

ریسمون

Rismon
ریسمون

ریسمون

Rismon

مبانی نظری و پیشینه عدم تقارن اطلاعاتی و ریسک نقدینگی


مبانی نظری و پیشینه عدم تقارن اطلاعاتی و ریسک نقدینگی

مبانی نظری و پیشینه عدم تقارن اطلاعاتی و ریسک نقدینگی

دانلود مبانی نظری و پیشینه عدم تقارن اطلاعاتی و ریسک نقدینگی

مبانی نظری و پیشینه عدم تقارن اطلاعاتی و ریسک نقدینگی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 63 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1-2. مقدمه: 14

2-2. عدم تقارن اطلاعاتی.. 16

3-2. اطلاعات متقارن. 16

4-2. اطلاعات نامتقارن. 16

5-2. اهمیت اطلاعات نامتقارن. 17

6-2. عوامل موثر بر عدم تقارن اطلاعاتی.. 17

7-2.معیارهای سنجش عدم تقارن اطلاعاتی.. 20

8-2. تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی.. 21

9-2. بازار های کارا و اطلاعات... 22

10-2. عدم تقارن اطلاعاتی از دیدگاه های مختلف... 22

1-10-2. مدل اکرلوف و همکاران. 22

2-10-2. مدل تینیک... 23

3-10-2. مدل کاپلان وگالی.. 25

4-10-2. مدل کیم و ورچیا 26

5-10-2. مدل اسکات و همکاران. 27

11-2. نقد شوندگی سهام. 27

12-2. ریسک نقدینگی.. 28

13-2. ریسک نقدینگی و قیمت دارایی ها 29

14-2. پیشینه تحقیق.. 29

1-14-2. تحقیقات داخلی.. 29

2-14-2. تحقیقات خارجی.. 34

15-2. خلاصه فصل.. 37

دانلود مبانی نظری و پیشینه عدم تقارن اطلاعاتی و ریسک نقدینگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و دوره های ضمن خدمت بر کیفیت روش تدریس


مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و دوره های ضمن خدمت بر کیفیت روش تدریس

آموزش کارکنان در سازمان ها به عنوان بخشی از آموزش بزرگسالان در هر جامعه، نیاز مبرم و ضرورت اساسی دنیای متحول و رو به تکامل کنونی است

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و دوره های ضمن خدمت بر کیفیت روش تدریس

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و دوره های ضمن خدمت بر کیفیت روش تدریس
مبانی نظری و پیشینه تحقیق
آموزش و دوره های ضمن خدمت بر کیفیت روش تدریس
مبانی نظری
پیشینه تحقیق آموزش  دوره های ضمن خدمت 
کیفیت روش تدریس
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و دوره های ضمن خدمت بر کیفیت روش تدریس

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 52

- انواع آموزش های کارکنان

به طور کلی آموزش هایی که در سازمان های مختلف ارائه می شود را می توان در دو طبقه کلی قرار داد:

الف) آموزش قبل از خدمت

ب) آموزش ضمن خدمت

 

الف آموزش قبل از خدمت:

آموزش قبل از خدمت عبارت است از آن نوع آموزشی که قبل از ورود و یا استخدام فرد در سازمان به وی ارائه می شود. هدف اصلی این نوع آموزش، افزایش و یا ایجاد توانمندیها و شایستگی های لازم در پرسنل می باشد تا از این رهگذر افراد برای تصدی مشاغل ویژه آماده شوند. این نوع آموزشها عمدتاً بر اساس مسائل و مشکلات سازمانی طراحی و اجرا نمی شوند بلکه مقصود اصلی از ارائه آنها تربیت نیروی انسانی مورد نیاز مشاغل مختلف سازمان می باشد. آموزش قبل از خدمت می تواند از لحاظ زمانی به دو شکل کوتاه مدت و بلند مدت باشد.

 

ب) آموزش ضمن خدمت:

آموزش ضمن خدمت در حقیقت به آن نوع آموزش اطلاق می شود که:

1)     پس از استخدام فرد در یک مؤسسه یا سازمان صورت می پذیرد.

2)     هدف و منظور از این نوع آموزش آماده سازی افراد برای بهینه سازی وظایف و مسئولیت های شغلی است.

3)     این نوع آموزشها عمدتاً در سه محور اساسی توسعه دانش، بهبود مهارتها و ایجاد یا تغییر نگرشها ارائه می شود.

4)     جهت گیری اصلی این آموزشها، مشاغل و یا  وظایف مورد تصدی است. (طاهری، 77، ص 34و33).

 

تاریخچه آموزش ضمن خدمت کارکنان:

آموزش ضمن خدمت، چشم انداز جهانی

آموزش ضمن خدمت در مفهوم سنّتی، که به معنای انتقال مجموعه ای از مهارتها و فنون به شکل استاد – شاگردی است، دارای سابقه بسیار طولانی است، به نحوی که بررسی سوابق تاریخی در این زمینه نشان می دهد که آموزش ضمن خدمت سنتی به مراتب از آموزش های رسمی و کلاسیک دیرینه تر می باشد. آنچه که زمینه توجّه بنیادی به آموزش ضمن خدمت به مفهوم جدید را ایجاد و تسهیل کرده گستره ی تغییر و تحولاتی بود که دستاوردهای مهمی را خصوصاً در قلمرو تکنولوژی به همراه داشت.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که توجه به نارسایی های آموزش ضمن خدمت سنتی و لزوم تجدید ساختار آموزش کارکنان امری است که عموماً با انقلاب صنعتی پا گرفت و پس از آن توسعه یافت. علاوه بر این انقلاب علمی و فنی که از اوایل قرن بیستم آغاز گردید، تأثیر عظیمی بر تمامی ابعاد زندگی اجتماعی گذاشت و تغییر و تحولات عمیقی را در زمینه اقتصاد، تکنولوژی و علوم به ارمغان آورد، این امر تا بدان حد بود که نو آوری های تکنولوژی دیروز در موزه اشیاء کهنه و منسوخ، امروزه به نمایش در می آید.

 

فهرست مطالب

آموزش از نظر لغوی

 

اهمیت آموزش

 

آموزش از دیدگاه اسلام

 

سابقه تاریخی آموزش در ایران

 

نظام آموزش در دوران بعد از اسلام

 

نظام آموزش و پرورش نوین ایران

 

اهمیت آموزش کارکنان

 

انواع آموزش های کارکنان

 

آموزش قبل از خدمت

 

آموزش ضمن خدمت

 

تاریخچه آموزش ضمن خدمت کارکنان

 

آموزش ضمن خدمت کارکنان در ایران

 

تاریخچه آموزش ضمن خدمت در وزارت آموزش و پرورش

 

انواع آموزشهای ضمن خدمت

 

انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب زمان

 

انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب ماهیت

 

انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب هدف  و منظور

 

هدفهای آموزش ضمن خدمت

 

اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان

 

روشهای ارزشیابی اثر بخشی آموزش

 

موقعیت آموزشهای ضمن خدمت در جهان معاصر

 

پیشینه تحقیق

 

فهرست منابع و مآخذ

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و دوره های ضمن خدمت بر کیفیت روش تدریس

دانلود تحقیق روش تدریس ایفای نقش


دانلود تحقیق روش تدریس ایفای نقش

یکی از روشهای خلافی که در فعالیتهای یا دادن برای یاد گرفتن به کار می رود روش ایفای نقش یا وانمود سازی است

دانلود دانلود تحقیق روش تدریس ایفای نقش

روش تدریس ایفای نقش 
مراحل اجرای روش تدریس ایفای نقش 
محاسن و محدودیتهای روش ایفای نقش
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

مقدمه..........................................................................................................................

هدف اساس................................................................................................................

مضموم نقش..............................................................................................................

افرادی که در روش ایفای نقش شرکت دارند............................................................

مراحل اجرای روش تدریس ایفای نقش...................................................................

محاسن و محدودیتهای روش ایفای نقش.................................................................

منابع و مآخذ..............................................................................................................


مقدمه

« می شنوم فراموش می کنم، می بینم به خاطر می آورم. انجام می دهم درک می کنی»

به نقل از :Mark Sutcliffe

« یکی از روشهای خلافی که در فعالیتهای یا دادن برای یاد گرفتن به کار می رود، روش ایفای نقش یا وانمود سازی است. این روش علاوه بر این که یادگیری کودکان و نوجوانان را عمیق و پر بار می کند. بسیار دکش و ذوق آفرین نیز هست. روش وانمود سازی از زندگی واقعی انسان ها، به ویژه زندگی شعف انگییز کودکان و نوجوانان گرفته شده است. همه دوست دارند در قالب شخصیت های دیگر در آیند و به بازی نقش بپردازند. انسان ها در زندگی روز مره خود همواره از شخصیت هایی که دوست دارند یا از آنها خوششان می آید تقلید می کنند و می کوشند دفتار و منش آنها را به خود نسبت دهند، یا آرزو می کنند کاش می توانستند همچون آنان باشند. گاه آنان از روی تفریح یا طنز رفتار و کردار کسانی را تقلید می کنند که سبب خنده و شادمانی اطرافیان می شود. کودکان و نوجوانان بیشتر از  بزرگسالان این  گونه تقلید های صوری را دوست دارند آنان وقتی از کسی یا از  رفتار و گفتار کسی به واقع خوششان بیاید خود را در هیأت و سطوت او فرو می برند و خویش را همانند او می  پندارند،‌و نیز وقتی از کسی بدشان بیاید، یا از رفتار و گفتارش دلزده شوند فوری در نقش او ظاهر می شوند و ادا و اطواری در می آورند که سبب تحریک دیگران نیز می شود. گاه این « دیگر شدن» به قدری طبیعی و جدی ظاهر می شود که آنان حیرت بزرگسالان را بر می انگیزند. ماند گارترین یادگیری ها با شیوة  ایفای نقش صورت می پذیرند.چون ایفای نقش تنها شیوه ای است که یاد گیرندگان از خود مایه می گذارند. خود را در معرض مطالب یادگیری قرار می دهند. و همان طور که می خواهند و می توانند مطالب را دروی  می کنند و برونی ابزار می دارند.» علی رؤوف ماهنامه رشد تکنولوژی آموزشی. 1382 ص16.

هدف اساسی

« ایفای نقش به مثابه یک روش تدریس ریشه در دو بعد شخصی و اجتماعی فرد که مورد تأکید آموزش وم پرورش است دارد. در قالب روش تدریس حاضر تلاش می شود به یاد گیرندگان یاری گردد تا معنا و مفهوم خویش را در درون فضای اجتماعی که در آن زندگی می کنند، بیابند و نکات مبهم تصورات خود  را در بارة وجود خویش با یاری گرفتن در گروههای اجتماعی روشن سازند. روش حاضر ایجاد می کند که در آن یادگیرندگان در تحلیل موقیعتهای اجتماعی به صورت همیار و مشترک فعالیت می کنند، به ویژه یادگیرندگان راه حل مسائل بین شخصی را در این روش می یابند و شیوة آزا د منشانه برای پرداختن به انواعی از موقعیتهای اجتماعی را به وجود می آورند.» محمد احدیان، راهنمای روش های نوین تدریس: 1378ص،256 . « این نوع یادگیری ها سبب می شود تا یادگیرندگان خود را همراه و همگام با موضوعات درسی، و در متن زندگی فردی و اجتماعی خویش ببینند و آن چه را در تفکر و پندار دارند به طرقی غییت ببخشند و با سازگاری هایی که از عهده شان بر می آید توانمندی های خویش را درک کنند، در تقویت آنها بکوشند یا تصمیم بگیرند تلاش های بیشتر و بیشتری را به ثمر برسانند.»  علی رؤوف،  ماهنامه رشد تکنولوژی آموزشی ، 1382ص،16.

مفهوم نقش

هر شخصی یک رسم خاصی در ارتباط با افراد،‌موقعیت ها ، و موارد دارد. فردی ممکن است اکثر مردم را متقلب و غیر قابل اعتماد بداند کسی دیگر ممکن است احساس کند که همة مردم جالبند و با آغوش باز به استقبال ملاقات با افراد جدید برور . افراد به همینسان به ارزشیابی و رفتار دیگران نسبت به خود، ملاحظه خود به عنوان فردی قوی و زیرک یا شالید ترسو و کودن عمل می کنند. اینگونه احساسات در بارة مردم، موقعیت ها و دربارة خود، بر رفتار افراد تأثیر می گذارد و نحوة تصمیم گیری آنان در موقعیت های گوناگون را تعیین می کند. بعضی از افراد با رفتاری پرخاشگر و خصومت آمیز برخورد می کنند و حالتی از قلدری نشان می دهند. برخی دیگر خود را کنار می کشند. در گوشة عزلت به سر می برند و حالتی از آدمی خجالتی و رنجور را نشان می دهند. بخش هایی را که افراد ایفا می کنند نقش می نامند. یک نقش طراحی از تداوم احساسات،  کلمات اقدامات و ..... رفتار خاص و عادت یافته در ارتباط با دیگران است. ممکن است افراد از نقشی که پذیرفته اند خوشحال نباشند. و ممکن است سوء تفاهم آنان نسبت به نگرش ها و احساسات دیگران به دلیل نشناختن نقش خود و نداشتن دلیل ایفای آن باشد. دو نفر  می توانند با احساسات همسان به روش های بسیار مختلفی رفتار کنند. آنان می توانند هدفهای مشابعی را مطلوب بدانند ولی به دلیل کج فهمی یکی از رفتار دیگری نتوانند به هدف خود برسند. بنابراین برای درک روشن فرد از خود و دیگران آگاهی او از نقش ها و نحوة ایفای آن بسیار مهم است.» محمد رضا بهرنگی، الگوهای تدریس 2000 سال 1382 ص،94.

« افرادی که در روش ایفای نقش شرکت دارند. عبارتند از :

1- معلم یا مسئول اجرا: برنامه ریزی، فراهم کردن امکانات، و مدیریت اجرایی عملیات و برنامهم نمایش به عهده معلم اسم و اوست که در حقیقت، کارگردان نمایش است.

2- ایفا گران نقش :‌ایفاگران نقش شاگردانی هستند که به طور داوطلب یا انتخابی در برنامه شرکت می کنند. این افراد الزاماً نیازی به داشتن تجربه و ذوق هنری در زمینة نمایش ندارند.

3- مشاهده کنندگان:‌سایر شاگردان جزء مشاهده کنندگان به حساب می آیند. این افراد در جریان یا پایان نمایش می توانند در باره عملیات نمایش اظهار نظر، سئوال یا بحث کنند.» حسن شعبانی، روش ها و فنون تدریس، 1382، ص268.

مراحل اجرای روش تدریس ایفای نقش:

« مرحلة نخست: آمار کردن یا گرم کردن گروه

مرحلة نخست روش تدریس بازی دارای سه قسمت است: 1- آشنا سازی دانش آموزان با مسئله، 2- آماده کردن گروه با توصیف روشنی از مسئله با استفاده از مثالها،3-پرسیدن سئوالاتی برای برانگیختن تفکر دانش آموزان.

برای مثال، فرض کنید معلمی در نظر داشته برای مفهوم کردن بحث گروه و همکاری گروهی، دانش آموزان را به گردش علمی ببرد. امروز روزی است که معلم موفق شده است برنامه گردش را هماهنگ کند. مطابق قرار و مشورت با دانش آموزان، محل گردش علمی، تعیین شده است. پیش از اقدام به حرکت و در حین برنامه ریزی برای گردش همة دانش آموزان قول مساعد برای همکاری می دادند. اکنون آنان در مرحله ای از کار قرار گرفته اند که هر کس به دنبال کار خود است و گروه انجام خود را از دست داده است معلم برای رفع تنش در بین دانش آموزان و وادار کردن آنان برای درک مفهوم عمل گروهی،  همة آنان را یکجا جمع می کند. او می گوید: روزی را به یاد آورید که همه شور و شوق انجام دادن کارهای زیادی را با یاری یکدیگر در نظر دارند، به یاد آورید که همه چه وعده هایی می دهند. گاه ما هم دچار چنین مشکلاتی می گردیم.
 ( قسمت اول) « به خاطر می آوریم که روز سه شنبه آقای حمیدی و پناهی چه شور و شوقی در کلاس نشان می دادند و الان هنوز در جمع ما نیستند. یا آقای قربانی که می گفتند اگر اجازه دهید من کنترل و هدایت گروه را به عهده می گیرم، بیشترین دشواریها را خودش به وجود می آورد. به هر صورت مجموعة ناهماهنگیها باعث شده است، مشکل عدم هماهنگی بین همه روی دهد و هیچ کس با اشتیاق مسئولیت نپذیرد. ( قسمت دوم)» « در هر حال باید مشکل پیش آمد را رفع کرد و نتیجة خوبی از این گردش به دست آورد. شما فکر می کنید با جریان نابسامانیهای فعلی در بین اعضای گروه به هدفی که در بیشتر در نظر بود خواهیم رسید، به نظر شما مؤثرترین عامل برای رسیدن به هدف چیست؟ ( قسمت سوم)

 

فایل ورد 15 ص

دانلود دانلود تحقیق روش تدریس ایفای نقش

پاورپوینت بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی


پاورپوینت بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی، در قالب ppt و در 26 اسلاید، قابل ویرایش، شامل تولد و رشد بازار مشتقات، تعریف بازار مشتقات، محصولات بازار مشتقات، انواع معاملات، تعریف قرارداد آتی، انواع دارایی های پایه در قراردادهای آتی، تفاوت پیمان های آتی و قراردادهای آتی، مدیریت ریسک، تاثیرات ریسک در بازار کالا

دانلود پاورپوینت بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی

پاورپوینت بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی
بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی
تولد و رشد بازار مشتقات
تعریف بازار مشتقات
محصولات بازار مشتقات
انواع معاملات
تعریف قرارداد آتی 
انواع دارایی های پایه در قراردادهای آتی
تفاوت پیمان های آتی و قراردادهای آتی
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1514 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی، در قالب ppt و در 26  اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

تولد و رشد بازار مشتقات

تعریف بازار مشتقات

محصولات بازار مشتقات

انواع معاملات

تعریف قرارداد آتی

انواع دارایی های پایه در قراردادهای آتی

تفاوت پیمان های آتی و قراردادهای آتی

مدیریت ریسک

تاثیرات ریسک  در بازار کالا بر فعالیت یک واحد اقتصادی

راهکارهای مواجهه با ریسک

پوشش ریسک راهکار مواجهه با ریسک

مفاهیم اساسی عملیاتی قراداد آتی در یک نگاه

فرایند عملیاتی معاملات آتی

چه کسانی به بازار آتی می آیند؟

یک پوشش دهندۀ ریسک در بازار چه می کند؟

سرمایه گذاری با استفاده از قراردادهای آتی

مثال

استفاده از قراردادهای آتی برای سرمایه گذاری

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع  " بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی"   می باشد که در حجم 26  اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی

روش ها و فنون تدریس


روش ها و فنون تدریس

آموزش راهکارها و فنون روش تدریس ، قابل استفاده برای تمامی مقاطع مدارس ، دانشگاه و آموزشگاه ها

دانلود روش ها و فنون تدریس

تدریس
فنون تدریس
روش تدریس
نحوه تدریس
دسته بندی آموزشی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 3217 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

آموزش راهکارها و فنون روش تدریس ، قابل استفاده برای تمامی مقاطع مدارس ، دانشگاه و آموزشگاه ها 

دانلود روش ها و فنون تدریس